نحوه تنظیم لایحه تاخیرات در قراردادهای پیمانکاری

جهت دریافت خدمات در زمینه های مشاوره و مدیریت ادعا با شماره 09131070656 تماس بگیرید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

کارفرما و مهندس مشاور به منظور تنظیم لایحه تاخیرات قرارداد های پیمانکاری میبایست اسناد و مدارکی را تهیه نمایند که عبارت است از : ابتدا قرارداد پروژه که میان پیمانکار و کارفرما بسته شده است  ، به همراه آخرین وضعیت پیشرفت پروژه که میتواند به صورت عکس ، جدول و یا نمودار باشد ، و در آخر تاریخ نهایی پروژه که کارفرما و پیمانکار برای تحویل پروژه به توافق رسیده بودند.

زمان تاخیر در قراردادهای پیمانکاری ، پیمان مدیریت و مدیریت پیمان :

پیمانکار باید نسبت به لایحه ی تاخیرات توسط کارفرما و مهندس مشاور دلایل قانع کننده ای را ارائه دهد از جمله این دلایل عبارت اند از : ابتدا قبل و از ارائه ی دلایل ، تاخیرات صورت گرفته در پیمان به صورت نمودار یا در قالب جدول تدوین شود و سپس علل تاخیرات ایجاد شده به صورت خلاصه به مشاور تحویل داده شود .

نحوه ی تنظیم لایحه ی تاخیرات در قراردادهای پیمانکاری

برای مثال : تاخیرات مالی صورت گرفته از ناحیه کارفرما یا مهندس مشاور در پرداخت صورت وضعیت یا پیش پرداخت یا تاخیرات آنها در تحویل دادن نقشه ها و همچنین مناسب نبودن شرایط جوی برای ادامه روند کار و مواردی از این قبیل که موجب ایجاد تاخیرات در قرارداد های پیمانکاری و قراردادهای پیمان مدیریت و قراردادهای مدیریت پیمان شده است.

در تهیه لایحه تاخیرات در قراردادهای پیمانکاری ، دلایل به وجود آمدن تاخیرات ، برنامه زمان بندی پروژه ،  مدت زمان به تعویق افتادن پروژه ، میبایستی توسط شخصی مسلط و آگاه به شرایط عمومی پیمان تهیه شود که به درستی بتواند پرونده را به عهده گیرد . پیشنهاد ما به شما در این خصوص شرکت رابین پروژه میباشد که با بهره مندی از بهترین وکلا میتواند راهنمای شما باشد.

تمدید مدت پیمان و مجاز شدن تاخیرات

در بسیاری از پروژه های عمرانی ، پیمانکار پس از پایان مدت اولیه پیمان ، از کارفرما درخواست می کند تا جهت انجام امور مربوط به بیمه تامین اجتماعی ، نسبت به ابلاغ تمدید مدت پیمان اقدام نماید. با توجه به اینکه ممکن است رسیدگی به تاخیرات مجاز و غیر مجاز پروژه در آن زمان به انجام نرسیده باشد ، کارفرما در هنگام ابلاغ تمدید مدت پیمان ، بیم آن را دارد که نامه ابلاغیه تمدید مدت پیمان به منزله مجاز شدن تاخیرات پیمانکار تلقی گردد. لذا معمولا در انتهای اینگونه نامه ها تصریح می نماید که این نامه صرفا جهت ارائه به سازمان تامین اجتماعی و تحمیل لیست بیمه کارکنان پیمانکار صادر گردیده است. همچنین ممکن است بیان نمایدکه این نامه به منزله مجاز شدن تاخیرات نبوده و رسیدگی به تاخیرات مجاز و غیر مجاز پروژه در پایان کار به انجام می رسد.

 

همه چیز بستگی به نحوه ی تنظیم لایحه تاخیرات دارد ! متخصصان کلیم در رابین پروژه آماده یاری شما در این زمینه میباشند . تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست