1. آنالیز هزینه های بالاسری شرکت و بهینه نمودن آن جهت حضور رقابتی در مناقصات
2. تهیه پیشنهاد مالی (تجزیه بها) جهت ارائه قیمت برای شرکت در مناقصه
3 .تهیه پیشنهاد فنی و کیفی مورد نیاز جهت شرکت در مناقصه
4. تهیه صورت وضعیت های موقت انواع پیمان ها
5. تهیه اسناد مـالي و حقـوقي قراردادهـا از جملـه بـرآورد هزينـه خدمات و عمليات اجرايي و ديگر نيازهاي دوره اجرا به منظور ارجاع كارها و خـدمات و عقد قراردادهاي مربوط
6. بررسي و اظهارنظر نسبت به بودجه و اعتبار پيشبيني شده طرح به منظور اصـلاح برنامه مالي طرح
7. كنترل تغيير مقادير كارها و مبالغ اضافي يا نقايص پيمان ها
8. تعيين مبلغ باقيمانده كارها در انتهاي هر سال و در مواقعي كه مـورد نيـاز كارفرمـا باشد
9. تطبيق تصميم هاي كارفرما با اسناد و مدارك پيمان مربوط و ابلاغ آنها براي اجرا
10. بررسي و تاييد قيمتهاي جديد
11. پيگيري برقراري انواع پوششهـاي بيمـه اي لازم و رسـيدگي مسـائل بيمـه در صورت بروز خسارت
12. تهیه و رسيدگي به صورت حسابهاي قطعي پيمانكاران، فروشندگان تجهيزات و ساير عوامل